Název projektu
Analýza prostorových a jiných nároků na pracovní prostředí v administrativních objektech v ČR
Kód
SP2013/89
Předmět výzkumu
V dnešní době převisu nabídky pronájmu kancelářských prostorů se dostáváme do situace, kdy se při výběru nového sídla společnosti potýkáme s nepřebernými možnostmi nových kancelářských prostor. V tomto případě se dostáváme do situace, kdy nemůžeme provést strategické rozhodnutí, aniž bychom zvážili možné výhody a nevýhody daných možností a následné důsledky naší volby.
Volba nového sídla společnosti zavazuje společnost k plnění nájemních povinností na dobu sjednanou v nájemní smlouvě. Podepíše – li se smlouva, která může být na první pohled ekonomicky výhodná, neznamená to, že náklady s provozem spojené, budou také nízké. Mimo ekonomický pohled na pronájem nemovitosti se nabízejí pohledy další. Mezi tyto další pohledy lze zahrnout:
1. vnější urbanistická kritéria,
2. Vnitřní dispoziční a prostorová kritéria,
3. kritéria hodnotící fyzický stav nemovitosti
4. Kritéria vnitřního technického vybavení.
Nalezením optimalizace mezi jednotlivými pohledy dosáhneme jistoty správného výběru, neboť všechny tyto pohledy v sobě skrývají kritéria, která pro různé klienty budou mít různé priority a váhy, dle kterých výsledně vyplyne nejvhodnější nabídka realitního trhu.
Předmětem výzkumu bude definování kritérií, které ovlivňují rozhodovací proces, následně budou stanoveny váhy jednotlivých kritérií a bude vytvořen model, pomocí něhož bude možno srovnávat jednotlivé nabídky kancelářských prostor se vstupními požadavky klientů. Pro modelování bude využit SW nástroj PREV v.3.0 Projekt Evalution-Support, který umožňuje modelovat technickoekonomická data.
Motivem tohoto výzkumu je skutečnost, že výběr nového sídla společnosti je složitý technickoekonomický proces, jehož rozhodnutí má významný dopad na budoucí provoz společnosti.
Rok zahájení
2013
Rok ukončení
2013
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Kategorie
SGS
Typ
Specifický výzkum VŠB-TUO
Řešitel