O studijním programu
Dvouleté magisterské studium oboru Architektura a stavitelství navazuje na čtyřleté bakalářské studium studijního programu Architektura a stavitelství ve studijním oboru téhož názvu. Důraz v magisterském studiu je kladen na architektonickou tvorbu a na stavební disciplíny, které jsou nedílnou součástí každého stavebního díla. Dvouletý studijní program obsahuje předměty z oblasti architektury a urbanismu s hlavním důrazem na ateliérovou tvorbu. Součástí studia je i tvorba interiérů.
Uplatnění absolventa
Absolvent dvouletého magisterského studia se uplatní zejména jako tvůrčí projektant - architekt se silným technickým povědomím v oblasti koncepčního navrhování a projektování všech druhů pozemních staveb a jako hlavní koordinátor projektovaného díla. Další možnost odborného uplatnění je ve správních institucích a úřadech zabývajících se problematikou výstavby včetně památkové péče. Absolvování magisterského studia je podmínkou pro případné pokračování v doktorském studiu.
Cíle studia
Cílem výuky na Fakultě stavební VŠB-TUO je výchova a vzdělávání mladých odborníků vynikajících kvalit, kteří komplexností svého vzdělání jsou nejenom schopni plného uplatnění v praxi, ale vzhledem ke značným možnostem průběžného formování své osobnosti po celou dobu studia mají také předpoklady k naplnění svých osobních ambicí. Jelikož nelze zcela předvídat, kudy povede další rozvoj oboru, bude cílem studia vybavit absolventy vědomostmi z oblasti přírodních i společenských věd, odbornými znalostmi a dovednostmi ze stavitelství a architektury, z architektonického navrhování a grafického znázorňování návrhů. Absolventi budou rovněž schopni návrhy realizovat. Se získaným objemem znalostí a kompetencí bude právě vycházející inženýr architekt schopen nalézt široké uplatnění na pracovním trhu, flexibilně reagovat na neustálý technologický, společenský a legislativní vývoj. Ve vtahu k magisterskému programu Architektura a stavitelství je hlavním cílem naučit studenty kvalitní analýze a syntéze problému architektonického navrhování a praxe, což je základem nejen každého kvalitního architektonického řešení, ale také nástrojem snadné adaptace na možné změny a vývoj oboru.
Odborné znalosti absolventa
Absolvent má hluboké znalosti a porozumění předmětu a rozsahu oboru odpovídající soudobému stavu poznání. Absolvent má široké znalosti a porozumění teoriím, konceptům a metodám odpovídající soudobému stavu poznání v oboru. Absolvent má porozumění k možnostem, podmínkám a omezením využití poznatků souvisejících oborů.
Odborné dovednosti absolventa
Absolvent umí s využitím odborných znalostí samostatně vymezit a tvůrčím způsobem řešit teoretický nebo praktický problém v oboru. Absolvent umí samostatně a tvůrčím způsobem řešit komplexní problém s použitím vybraných teorií, konceptů a metod oboru.
Obecné způsobilosti absolventa
Absolvent se umí samostatně a odpovědně rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům rozhodování. Absolvent umí dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezit zadání pro odborné činnosti, koordinovat je, a nést konečnou odpovědnost za jejich výsledky. Absolvent je schopen samostatného řešení etického problému. Absolvent umí srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory. Absolvent umí používat své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti v alespoň jednom cizím jazyce. Absolvent umí plánovat, podporovat a řídit s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu.